Kaupat syntyivät hyvin lyhyellä miettimisajalla ja alkoi armoton alennusmyyntien kyttääminen osien löytämiseksi. Osia ostellessa en ajatellut painoa ollenkaan, ainoastaan hintaa ja käytettävyyttä laadun ohella. Tästä syystä hyllyyn jäi kevennysosat ja mallistojen kärkipään osat, kuten sähkövaihteet jne. Ainoa rajoite oli, että osien olisi oltava sallittuja myös virallisemmissa kisoissa. Osiksi valikoitui pääasiassa Ultegraa ja sitä mitä vastaan tuli.Tässä on osalista kaikessa kauneudessaan:
Runko&keula: Isaac Joule Aerotic
Jarrut: Shimano Ultegra, jarruvaijerit Shimano
Jarrupalat: SwissStop "yellow king"-seos
Etu- ja takavaihtaja: Shimano Ultegra + Tacx kuulalaakeroidut rissat
Vaihdevivut: Shimano Dura Ace
Jarrukahvat: Sram TT
Kammet: 172,5mm FSA SL-K Light 53/39 FSA Megaexo-laakerilla
Polkimet: Time iClic carbon
Ketju: Dura Ace
Kiekot: Planet X 50mm tuubikiekot Ultegra-kasetilla
Renkaat: edessä Schwalbe Ultremo, takana Continental Sprinter
Ohjaustanko: 3T Aura, stemmi Bontrager RXL 100mm
Satula: Vision Trimax
Pulloteline: Profile Design
Tankoteippi: Sram
Painoa Iisakiksi ristitylle pyörälle tuli ajokuntoisena henkilövaakaa käyttäen noin 8,6kg. Varsin kevyt aika-ajopyöräksi siis, vaikka kevennyspalikoita ei tuo ole nähnytkään. Jos vielä haluaa hifistellä, niin taakse voisi jostain metsästää levykiekon ja eteen korkeampiprofiilisemman kiekon. Mutta nykykunnossa pyörä on jo varsin nopea ja hiilikuitupitoinen.
Rakentelukuvia:
Vaijerinkuoret piti luonnollisesti valita pyörän värin mukaan |
Takavaihtaja sai alkuperäisten tilalle kuulalaakeroidut rissat |
Loppuun vielä kuva koko komeudesta:
Pientä hienosäätöä on vielä kesäksi tulossa. Satula nimittäin saattaa vielä vaihtua ja tangon väliin tuli vielä Profile Designin aeromallinen juomapullo. Vielä kun tiet sulaisivat niin, että pääsisi ajamaan muuallakin kuin trainerilla. Projektista voi vain todeta, että budjetti piti varsin hyvin, vaikka nälkä meinasi taas kasvaa syödessä.
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoista